Review: Online Marketing Business Improvement (Tom de Haan)

Zoals veel reviews de laatste tijd krijgen we de producten netjes aangeleverd. Zo kregen we ook een verzoek van Tom de Haan om zijn nieuwe product OMBI, wat staat voor Online Marketing Business Improvement, te reviewen. Uiteraard doen we dat graag. De markt zit vol met producten over Internet Marketing en de één maakt het nog bonter dan de ander. Of Tom het net zo bont maakt als een JP of een Casper Camps? Lees snel verder om hier achter te komen ;).

De verkoper(s)
De verkoper van OMBI is Tom de Haan. Wij kenden hem nog niet in IM land, maar na wat zoeken blijkt hij al een aardige tijd mee te gaan. Hij is begonnen met het verhuren van gameservers en heeft in het verleden een hostingbedrijfje gehad. Daarna is hij zich gaan storten op internet marketing en heeft tot nu toe al aardig wat video’s en informatie over Internet Marketing verschaft. We komen een leuke service tegen genaamd Vidishare en zelf een vermakelijk kraaktopic op Geenstijl. We vinden aardig wat activiteit op het internet, maar dat is ook niet gek als we zien dat hij al vanaf eind 2009 zijn blog vult met tips. Hij opereert vanuit zijn bedrijf 2 power welke volgens de KVK in Spijkenisse gevestigd is. We komen echter ook een bedrijf Mijn InternetOplossing tegen. Een BV uit Almere. Tot nu toe eigenlijk nog niets om je zorgen over te maken.

Wat claimt de verkoper?
De verkoper claimt weinig op zijn salespage. Op zijn salespage komen we een video tegen waarbij hij behoorlijk vol van zichzelf is en zichzelf behoorlijk in de spotlight zet. Zijn verhaal zegt niet echt veel, maar de enige belofte is dat je “meer resultaat behaalt”. Erg vaag allemaal en niet echt direct meetbaar. Ook is naar zijn mening alles in OMBI 3.0 duidelijker van structuur geworden (oh? ). We wilden halverwege al afhaken met het filmpje vol gehakkel en niets zeggende zinnen, maar we zijn tot het bittere einde doorgegaan. Wat er precies in zit? “Je kan met dit programma van de start tot het einde gaan” wat dat ook moge zijn. Ook zijn garantie is een beetje apart. Binnen 30 dagen je geld terug als het je niet bevalt en als je binnen 30 dagen geen resultaat behaald, dan krijg je ook je geld terug. Als we een conclusie van de beweringen moeten trekken, dan zijn het eigenlijk niet echt veel zeggende uitspraken, behalve dat het gegarandeerd resultaat is. Waar hebben we dat eerder gehoord, maar dan in een minder saaie boodschap? 😉

Tom de Haan

Tom de Haan

Wat krijg je?
Je krijgt een groot aantal korte video’s waarvan we in de eerste instantie redelijk onder de indruk waren (van het aantal dan). De eerste overview van OMBI lijkt erop dat er een groot aantal video’s zijn van elk gewenst onderwerp. Het is onderverdeeld in de volgende onderdelen:
1. Business opzetten: Deze module bevat allerlei marketing technieken en verdienmodelletjes die je in kan zetten voor je eigen online business.
2. Optimalisatie: Als je je business wil optimaliseren kun je hier terecht. Hier wordt Split testing, website speed en de rolodex behandeld.
3. Promotie tactieken: In de promotie tactieken module vind je een aantal promotie methoden uitgelegd, zoals videomarketing, e-mailmarketing, webminars en dat soort ongein.
4. Sociale media: Deze module bevat een aantal strategiën die verdeeld worden over de grootste Social Networks.
So far so good. Als we echter dieper gaan kijken zien we een groot aantal onderdelen die nog niet bestaan, of waar nog geen video voor is. Ook de kwaliteit van de video’s is niet om over naar huis te schrijven. Het geluid komt over alsof het in een aquarium (met water) opgenomen is en ook het niveau van de informatie is erg basic en gaat totaal niet diep in op de materie. Ook de uitspraak is erg onduidelijk en wordt veel gecombineerd met gemompel. Hier werden wij een beetje teleurgesteld van. Er wordt geen tot weinig unieks besproken en ook de website zelf is enorm traag (we hebben vanaf verschillende locaties getest). Ook de logica in de volgorde en de opbouw ontbreekt in onze ogen. De modules lopen van de hak op de tak en lijken slecht georganiseerd op het web gepleurd te zijn (vergeef ons ons taalgebruik). Natuurlijk krijg je er support bij, welke voor de beginners uiteraard prima op zijn plek is, maar de support krijg je ook bij andere producten (uitzonderingen daar gelaten) en als we de kwaliteit van de video’s en deze kennis beoordelen verwachten we eerlijk gezegd geen diepgaande kennis die de support afdeling bezit. Tom herinnerde ons er nog aan dat er ook gratis webminars en workshops gegeven worden bij dit product. We vragen ons echter af of dit de waarde van het product daadwerkelijk verhoogd.

Wat vinden klanten?
Hoewel we van OMBI nog niet veel reacties vinden (erg vreemd, omdat het pas een paar dagen geleden gelanceerd is), vinden we wel reacties van andere mensen over zijn voorgaande producten. Zijn Linkedin en ook zijn Youtube kanaal bevatten testimonials over zijn voorgaande producten en deze zijn over het algemeen positief. Als we ingelogd zijn op IMBI zien we een paar reacties van in onze ogen personen die nog niet heel lang weten waar de startknop van Windows zich bevindt (Ja in Windows 8 is die ook pleite 😉 ).

Wat is de prijs?
De prijs voor dit prachtige stukje informatie is €47,- euro. Als je hier pas begint met lezen zullen we het maar even duidelijk vermelden. €47,- per maand vinden we veel te veel voor dit kleine pakket met basis informatie. Producten die hetzelfde bedrag éénmalig kosten zijn van betere kwaliteit en geven meer tips weg en trappen minder open deuren in. Ook voor de enorme beginners zijn er cursussen die vele malen beter en goedkoper zijn en waar je ook dezelfde support ontvangt, of eigenlijk minder nodig hebt, omdat er meer informatie en diepgang gewoon aangeleverd wordt in het daadwerkelijke product.

Eindoordeel
Zoals je waarschijnlijk al door hebt zijn we niet echt te spreken over OMBI van Tom te Haan. De kwaliteit van de video’s is behoorlijk onder de maat en ook de inhoud van de video’s laat te wensen over. Er worden veel onderwerpen aangesneden in zijn OMBI, maar deze onderwerpen worden globaal besproken en missen diepgang. Dit vinden we erg jammer. Ook de hoge prijs die betaald moet worden voor het totaalplaatje vinden we veel te hoog. Daarom krijgt dit product van Tom de Haan ook weinig sterren van ons.

Het neemt niet weg dat Tom de Haan wel degelijk de kunde heeft om iets leuks op te zetten. Vidishare is daar een goed voorbeeld van.

We hopen dat deze review je het antwoord gaf op de volgende vragen:

  • Is Tom de Haan te vertrouwen?
  • Is Tom de Haan een fraudeur?
  • Is Online Marketing Business Improvement het geld waard, of is het oplichting?
  • Wat zijn de ervaringen met Online Marketing Business Improvement van Tom de Haan?

Heb je zelf ervaring met of vragen over Online Marketing Business Improvement van Tom de Haan? Laat dan een bericht achter!

  • Prijs
  • Materiaal
  • Kwaliteit
  • Support
Bezoekersscore 0 (0 reviews)

2 reacties op “Review: Online Marketing Business Improvement (Tom de Haan)

  1. Tom de Haan is een wannabe marketeer! Hij noemt zich internet marketing expert, maar hij heeft de kennis van een pinda! Het is verschrikkelijk om naar hem te luisteren en zijn video’s zijn lachwekkend (letterlijk). Ik heb ook zelf met pijn en moeite gekeken naar zijn video en deze was tenenkrommend tot het moment dat hij van onder de tafel naar boven springt om weer wat onzin uit te kramen. Ik lag vanaf dat moment in een deuk van het lachen! Tom heeft heel weinig kaas gegeten van copywriting en het is een dorpsgek in IM land!

  2. Inderdaad hier ben ik het volledig mee eens Tom durft hoge bedragen te vragen voor ONZIN!!

    Heb ooit zijn Vidishare een keer aangeschaft maar zo goed is dat ook niet hoor!! Ik vind Tom een beetje een Pannekoek!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sending